cos Presentació cos Ir a página incial Ir a página incial Ir a página incial cos Recomenar aquesta pŕgina cos
cos Com arribar al nostre centre cos Afegir-nos als teus favorits cos
cos Prevenció buco-dental (Consells) cos Fes-nos la teva pŕgina d'inici cos
cos Anar a la pŕgina de descŕrreges de manuals d'interčs cos Mapa de la web cos
cos Enviar e-mail cos Enllaços d'interčs i cercadors
cos Envians les teves consultes o demana 1a visita cos Ver web en castellano cos
cos Temes relacionats amb la teva salut bucal cos Veure totes les especialitats cos
Darrera actualització: 19.04.2020
menu altres malalties menu altres malalties menu altres malalties menu altres malalties menu altres malalties menu altres malalties
cos cos cos cos cos cos cos cos cos cos
cos Cŕries cos Gingivitis cos cos
cos Periodontitis cos Càncer Oral cos cos
cos cos cos
GINGIVITIS

La gingivitis juntament amb la periodontitis, constitueixen les denominades malalties periodontals, les quals afecten als teixits que envolten a les dents.

Són malalties inflamatories causades per bacteris. Atenent al seu grau d'afectació distingirem dos tipus interrelacionats:

• Gingivitis: el procés inflamatori solament afecta a la geniva quedant indemnes els teixits que uneixen la dent a l'os alveolar.
  • Periodontitis: el procés inflamatori afecta als teixits periodontals profunds, produint-se destrucció de l'os i lligament periodontal, els quals subjecten les dents.

La gingivitis juntament amb la càries és una de les malalties més freqüents del ésser humà.

Existeix una part de les gingivitis a les quals l' inflamació queda limitada a la geniva i no evoluciona a periodontitis fins i tot encara que el pacient no faci cap tipus de tractament.

foto_gingivitis
SIGNES PER A DETECTAR LA GINGIVITIS

És important destacar que la gingivitis molt rarament provoca dolor intens, per la qual cosa molts pacients la pateixen sense saber-ho.

Els primers signes i símptomes que apareixen en la gingivitis són:

• Envermelliment de les genives amb pèrdua del seu color rosàt.
  • Tumefacció local o generalitzada de les genives.
  • Sagnat espontani o al raspallar-se les dents.
  • Halitosi ( mala olor de la boca ).
foto_gingivitis2
PREVENCIÓ DE LA GINGIVITIS

Davant l'aparició de qualsevol dels signes anteriors vine a visitar-nos.

Acudeix a revisions periòdiques amb nosaltres.

Recorda que encara que no existeixi dolor la gingivitis deu tractar-se per a impedir la seva evolució a periodontitis, en el cas que siguis susceptible.

La informació que es dona en aquesta pàgina està dirigida a donar suport i no a reemplaçarla relació entre un pacient i el seu odontoestomatòleg o professional sanitari.

Presentació | Situació | Salut Bucal: Les teves dents / Malalties / Embaràs / Higiene | Serveis: Preventiva / Conservadora / Estètica / Endodòncia / Periodòncia / Prótesis / Ortodòncia / Pediatria / Cirurgía / Implants / Medicina Bucal / Esterilització | Prevenció | Consultes | Links | Descàrreges | Mapa | Contactar

Nosaltres subscrivim Els Principis del codi HONcode de la Fundació Salut a la Xarxa
Web Mčdic Acreditat. Veure més
informació